تبلیغات
.::پایگاه جامع مهندسی صنایع ایران|سایت مرجع مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی كشور::. - مطالب مرداد 1387
تبلیغات

منوی اصلی

فهرست موضوعی
 تعریف مهندسی صنایع (3)
 تاریخچه مهندسی صنایع (14)
 اصول مهندسی‌ صنایع (5)
 گرایشهای مهندسی صنایع (6)
 کلیدواژه مهندسی صنایع (12)
 نرم‌افزار مهندسی صنایع (7)
 ارگونومی (1)
 الگوبرداری تطبیقی (6)
 برنامه‌ریزی منابع سازمانی (4)
 پژوهش در عملیات (4)
 تفکر ناب (2)
 تولید ناب (5)
 تئوری بهینه‌سازی (1)
 حسابداری مدیریت (3)
 شش سیگما (5)
 طرح‌ریزی‌واحدهای‌صنعتی (1)
 صنایع خودروسازی (22)
 کارشناسی ارشد (8)
 مبانی سازمان و مدیریت (11)
 مدیریت استراتژیک (2)
 مدیریت پروژه (25)
 مدیریت تکنولوژی (3)
 مدیریت تعارض (1)
 مدیریت تغییر (1)
 مدیریت دانش (11)
 مدیریت ریسک (3)
 مدیریت زنجیره تامین (10)
 مدیریت کیفیت (23)
 مدیریت منابع انسانی (9)
 مهندسی ارزش (4)
 مهندسی مجدد (10)
 مهندسی معکوس (3)
 نگهداری و تعمیرات (8)
 هیوریستیک‌ها (3)
 عمومی (5)
 TRIZ (4)
 RFID (2)

نظرسنجی

کاربر محترم ، پایگاه جامع مهندسی صنایع ایران به چه میزان توانسته است در ارتقای سطح و افزایش دانش شما در زمینه مهندسی صنایع و مفاهیم مرتبط آن موثر عمل نماید ؟




 

شركت سازه گستر سایپا الزامات خاص سیستم مدیریت كیفیت تامین‌ كنندگان طرف قرارداد خود را تعیین و نسبت به نشر آن تحت عنوان الزامات AR8601 و درج آن در قسمتهای مرتبط استاندارد ISO/TS 16949 اقدام نموده است . پیاده سازی و اجرای این الزامات به همراه آخرین ویرایش مراجع عنوان شده در آن برای كلیه تامین كنندگان گروه خودروسازی سایپا الزامی است . (از جمله این مراجع می توان به راهنمای تكوین محصول و نظامنامه های آدیت محصول و فرایند اشاره نمود)

شركتهای ثبت و صدور گواهینامه (Certification Body) باید در ممیزیهای خود نسبت به ارزیابی این الزامات علاوه بر نیازمندیهای الزامات ISO/TS 16949 اقدام نموده و در تصمیم گیری جهت ثبت و صدور گواهینامه به نتایج مربوطه توجه نمایند .

دریافت فایل

 

 


Cpk

Sigma

PPM

Cpk

Sigma

PPM

Cpk

Sigma

PPM

0.00

-

1,000,000

0.68

-

40,464

1.37

-

41.34

0.02

-

990,122

0.70

-

35,728

1.38

-

33.27

0.03

-

920,344

0.72

-

32,558

1.40

-

26.71

0.05

-

888,764

0.73

-

27,808

1.42

-

21.39

0.07

-

841,460

0.75

-

24,440

1.43

-

17.09

0.08

-

802,588

0.77

-

21,448

1.45

-

13.62

0.10

-

764,178

0.78

-

18,774

1.47

-

10.83

0.12

-

726,338

0.80

-

16,396

1.48

-

8.59

0.13

-

689,156

0.82

-

14,788

1.50

4.50

6.80

0.15

-

652,710

0.83

-

12,420

1.52

-

5.37

0.17


ISO 9001: 2000

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند، برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند.

 

ISO/TS 16949: 2002

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند. (ISO 9001: 2000)

5-4-1-1- اهداف كیفیت – تكمیلی

مدیریت ارشد باید اهداف كیفیت و مقادیر آن را كه در طرح تجاری گنجانده شده و به منظور استقرار خط مشی كیفیت استفاده می‌شوند را تعریف نماید.

یادآوری – اهداف كیفیت بایستی به انتظارات مشتری اشاره كرده و در یك دوره زمانی تعریف شده قابل دستیابی باشند.

 

ISO 9004: 2000

5-4-1- اهداف كیفیت

مدیریت ارشد باید اطمینان حاصل نماید كه اهداف كیفیت و از جمله اهدافی كه برای برآورده سازی الزامات محصول مورد نیازند برای عملكردها و سطوح مرتبط سازمان، تعیین شده‌اند. اهداف كیفیت باید قابل اندازه‌گیری بوده و در سازگاری با خط مشی كیفیت باشند. (ISO 9001: 2000)

طرح‌‌ریزی استراتژیك و خط مشی كیفیت سازمان چارچوبی را برای تنظیم اهداف كیفیت فراهم می‌سازند. مدیریت ارشد باید این اهداف را به منظور تعیین جهت بهبود عملكرد سازمان تدوین كند. این اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند تا از این طریق مدیریت بتواند به راحتی و به نحوی اثربخش و كارآمد آنها را بازنگری كند. در تدوین این اهداف، مدیریت باید موارد ذیل را مورد توجه قرار دهد:

-  نیازهای حال و آینده سازمان و بازارهای آن

-  یافته‌های حاصل از بازنگری‌های مدیریت

-  عملكرد جاری محصول و فرآیند

-  سطوح رضایت مشتریان و طرف‌های ذینفع

-  نتایج خود ارزیابی‌ها

-  الگوبرداری از بهترین‌‌ها، تجزیه و تحلیل رقبا، فرصت‌های بهبود

-  منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف

اهداف كیفیت باید به گونه‌ای به سازمان ابلاغ شده باشد كه كاركنان سازمان بتوانند در خدمت دستیابی به آن فرآیند قرار گیرند. مسئولیت اجرای اهداف كیفیت باید مشخص شده باشد. در صورت ضرورت،‌ این اهداف باید به‌طور نظام‌ مند مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرند.


كلیك كنید :

پنجمین کنفرانس بین المللی نگهداری و تعمیرات

آبان 1387 – تهران

ششمین كنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع

زمستان 1387 – تهران


 پیرامون سایت

پایگاه جامع مهندسی صنایع ایران در سال 1384 با هدف دستیابی آسان و رایگان پژوهشگران عرصه مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی ایران به متون و مقالات تخصصی شکل گرفت ؛ این تلاش مرهون تخصص و کارآمدی محققین این حوزه است که ذکر نام آنها در کنار آثارشان تنها راه سپاسگزاری ما در این ساختار مجازی است

مصطفی هاشم زاده


آمار سایت
کل بازدیدها:
بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید این ماه:
بازدید ماه قبل:
آخرین بازدید:
تعداد کل پست ها:
آخرین بروز رسانی:

آرشیو مطالب
  تیر 1390 (4)
  خرداد 1390 (1)
  فروردین 1390 (3)
  آبان 1389 (1)
  مهر 1389 (7)
  فروردین 1389 (1)
  اسفند 1388 (2)
  بهمن 1388 (11)
  دی 1388 (2)
  آذر 1388 (1)
  آبان 1388 (1)
  مرداد 1388 (3)
  تیر 1388 (4)
  اردیبهشت 1388 (2)
  اسفند 1387 (1)
  بهمن 1387 (2)
  دی 1387 (1)
  آذر 1387 (3)
  آبان 1387 (4)
  مهر 1387 (1)
  شهریور 1387 (6)
  مرداد 1387 (4)
  تیر 1387 (5)
  خرداد 1387 (1)
  اردیبهشت 1387 (1)
  فروردین 1387 (1)
  اسفند 1386 (1)
  بهمن 1386 (3)
  دی 1386 (3)
  آبان 1386 (3)
  مهر 1386 (1)
  شهریور 1386 (2)
  مرداد 1386 (104)
  تیر 1386 (47)
 لیست آرشیوها

جستجو در سایت
 


wwwieir
Google